Főoldal  |  Manuálterápia |  Rendelő  |  Árak

Javallatok

Milyen esetekben lehet manuálterápiával segíteni?
- derék-, hát- és nyakfájdalom
- végtagfájdalom
- nyaki eredetű fejfájás

Mik a manuálterápia ellenjavallatai?
- akut gyulladás
- súlyos csontritkulás
- porckorongsérv akut gyöki tünetekkel
- hypermobilitás, instabilitás
- vertebrobasilaris keringészavar
- traumás elváltozások
- daganatos betegségek

A manuálterápiáról

A mozgásszegény életmód, a rossz testtartás, a sok ülés miatt nagyon sok ember szenved mozgásszervi fájdalmaktól. A derék-, hát- és nyakfájdalom a leggyakoribb panaszok közé tartozik, az emberek közel 80%-a szenved tőle élete során legalább egy alkalommal. Az ideiglenes munkaképesség csökkenés és az idő előtti rokkantság okai között az elsők között szerepelnek a degeneratív gerincbetegségek.

A manuálterápia a támasztó-mozgatórendszer (gerinc, végtagi ízületek, izmok) visszafordítható működészavarainak diagnosztikájával és terápiájával foglalkozik. Kézzel végzett gyógyító beavatkozások, speciális műfogások rendszere, melynek alapját a csontkovácsolás, az oszteopátia és a kiropraktika alkotja. A műfogásokat orvosok fejlesztették tovább, és tudományos alapokra helyezték. A tartó- és mozgatórendszer működészavarait az ízületek csökkent, vagy fokozott mozgása jelzi. A manuális medicinát az ízületek, csigolyák csökkent mozgékonysága esetén alkalmazzák, amelyhez az izmok merevsége, fájdalmassága társul.

A manuálterápiás kezelés célja, hogy az ízületek mozgáskorlátozottságának oldásával, az izomzat szükség szerinti lazításával vagy erősítésével helyreállítsa a gerinc és a végtagok mozgásdinamikáját, eredeti statikáját, ezáltal csökkentse, megszüntesse a fájdalmat. A manuálterápiás kezelést nagyon alapos fizikális vizsgálat előzi meg, melynek során a vizsgáló minden egyes csigolya és végtagi ízület mozgását, az izmok állapotát felméri, ezért első alkalommal a vizsgálat és a kezelés egy óráig is eltarthat. Lényeges a képalkotó vizsgálatok (röntgen, CT, MR) eredményeinek ismerete is.

A manuálterápia igen hatékony alternatívája lehet a hagyományos eljárásoknak derék-, hát- és nyakfájdalom, végtagfájdalom, nyaki eredetű fejfájás esetén. Legtöbb esetben a panaszok csökkenése lényegesen hamarabb elérhető, mint a hosszadalmas fizio- és balneoterápiás kezelésekkel, nem utolsó sorban a gyógyszerszedés ideje lerövidíthető. Legtöbbször a panaszok csökkenése már az első kezelés után érezhető, általában három-négy alkalom szükséges a jelentős javuláshoz. Idős korban, nagyfokú ízületi kopás esetén jelentős javulás, sajnos, ettől a módszertől sem várható.

Fontos hangsúlyozni, hogy a csontkovácsolástól eltérően - amit bárki, akár egészségügyi alapképzettség nélkül egy pár napos tanfolyamon "megtanulhat" és alkalmazhat - manuálterápiát teljes körben csak orvos végezhet egy speciális, kétéves képzés elvégzése és a Semmelweis Egyetemen letett sikeres vizsga után.